Liceum Ogólnokształcące w Nowym Mieście nad Pilicą

logo LiceumAktualności

SŁODKIE DNI W BIBLIOTECE-ZOBACZ WIĘCEJ

26.10.2016 roku- Nauczycielska wycieczka do Zakopanego

My, nauczyciele z Licem Ogólnokształcącego, Szkoły Podstawowej im kard. Stefana Wyszyńskiego i Niepublicznego Technikum Zawodowego w Nowym Mieście nad Pilicą wybraliśmy się na długi  weekend października do Zakopanego.  Była to wspaniała okazja do integracji oraz wzajemnego poznawania się. Aby jak najefektywniej wykorzystać te trzy dni, nasza  grupa wyjechała z Nowego Miasta już kilka minut po drugiej w nocy z czwartku na piątek. Zmęczeni i nieco zgłodniali dotarliśmy do pensjonatu w Zakopanem  już po godz. 9 rano.
Po rozpakowaniu się i krótkim odpoczynku wyruszyliśmy na Krupówki, jednak była to jedynie droga do celu -  Gubałówki, na którą wjechaliśmy kolejką. Pogoda nam sprzyjała, mgła opadła, zza chmur wyjrzało słońce pozwalając na podziwianie ośnieżonych tatrzańskich szczytów, wśród których wspaniale prezentował się Giewont. Ci którzy czuli się na siłach, zeszli na dół piechotą, pozostali skorzystali z wyciągu krzesełkowego. Zwieńczeniem tego wyjątkowo długiego dla nas dnia była wizyta w Izbie Regionalnej „U Gąsienicy” w Murzasichlu. Gospodarz Adam Gąsienica, oczywiście w góralskim stroju ludowym, opowiadał o zwyczajach pasterskich, legendach zbójnickich i grał na regionalnych instrumentach.
Drugiego dnia naszego pobytu wybraliśmy się do Doliny Kościeliskiej. Trzeba przyznać, że  pogoda była wręcz wymarzona na taką wycieczkę. Niemal bezchmurne błękitne niebo i temperatura powietrza dochodząca do 16  sprawiły, że szybko zdjęliśmy ciepłe kurtki. Wspaniała pogoda sprzyjała podziwianiu piękna doliny, którą niegdyś zachwycali się m.in. Kazimierz-Przerwa Tetmajer czy Stefan Żeromski. Zdjęć zrobiliśmy oczywiście co niemiara. Po blisko półtorej godzinie marszu dotarliśmy do schroniska na Hali Ornak. Tę samą trasę z powrotem ku naszemu zdziwieniu pokonaliśmy dużo szybciej, a przecież nikt nie korzystał z dorożek tutaj powszechnych. Dzień zakończyliśmy wspólną kolacją w karczmie, w której atrakcją było nie tylko dobre jedzenie, ale też góralska kapela.
Czas jednak szybko mija. Nadszedł czas powrotu. W  deszczowy poranek szybko spakowaliśmy się i wyruszyliśmy w drogę powrotną. Czekała nas jeszcze wizyta w Krakowie. W grodzie Kraka na szczęście już nie padało. Czasu na zwiedzanie nie było dużo, jednak wielu wrażeń dostarczyło nam zwiedzanie Podziemi Rynku Głównego, gdzie mieści się nowoczesne, multimedialne muzeum. Pełni wrażeń, szczęśliwi, ale też zmęczeni dotarliśmy do Nowego Miasta późnym niedzielnym wieczorem. Wycieczka była niezwykle udana. Niewątpliwie w przyszłości znów się gdzieś wybierzemy. Teraz jednak pora powrócić do pracy i obowiązków-zwiń artykuł

Wycieczka do Zakopanego 2016 Wycieczka do Zakopanego 2016

Wycieczka do Zakopanego 2016

21.10.2016 roku-Dzień Edukacji Narodowej 18.10.2016 roku-Dzień Chłopaka w Liceum
18.10.2016 roku-Rok Henryka Sienkiewicza w Liceum 17.10.2016 roku-Kolejna akcja Honorowego Krwiodawstwa
16.10.2016 roku-Konkurs historyczny dla uczniów Liceum 28.09.2016 roku-Akcja charytatywna "POMÓŻ I TY"
26.09.2016 roku-Wizyta uczniów z Klwowa-projekt "Powietrze i ja" 20.09.2016 roku-Salon Maturzystów Perespektywy 2016
16.09.2016 roku-Ślubowanie uczniów klas I 08.09.2016 roku-Zawarcie porozumienia w sprawie Innowacji...
07.09.2016 roku-Rozpoczęcie roku szkolnego 2016/2017 02.09.2016 roku-Aktualny wykaz podręczników